Hem » limhamn » Ge mig ett bilfritt Limhamns centrum

Ge mig ett bilfritt Limhamns centrum

september 2008
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

mitt generella mål !!

som medborgare har vi alla et gemensamt ansvar för att samhället fungerar o tillgodoser våra gemensamma behov.
Ver fkärde år välker vi de företrädare som vi tror kan sköta detta på bästa sätt utifrån gällande förutsättningar.
Det är således medborgarna som är politikernas uppdragsgivare o demokratin skapar möjligheter att hantera de uppgifter o problem som kan lösas Gemensamt.
Detta gäller på ett nationellt plan -men också på det regionala planet. Vem vet bättre än de som bor där ? hur livet i lokalsamhället skall organiseras ?
Att medborgarna själva får vara med o styra o hur gemensamma intressen tas tillvara i vår omedelbara närhet har visat sig vara både demokratiskt o effektivt .
därför är den komunala o regionla självstyret -den lokala demokratin viktigt .

Det är min målsättning som kandidat i valet att uppfylla dessa tankar o löften det går inte fort det är heller inte lätt . men så länge man har ett mål o en dröm kommer man dit

Limhamn expanderar. de vet vi ju alla det är både på gått o ont på kommunens sida

http://www.malmo.se/bostadbygge

ser man vad som kommer o hända lite

Ser att tydligen  skall  935 nya lägenheter skall bygga o då är inte senior boendet på viktoria park inräknat

Det inne bär kanske drygt 1800 personer mer i vår stadsdel. O visst är det underbart för vår näringsidkare o så .

Men Limhamn är ju en rik stadsdel där personer med hög inkomst bor kan ha råd att ha både en eller två bilar .

Låt oss anta att det till kommer drygt 900 bilar i Limhamns stadsdel

det tycker jag är mycket

Jag kan se på Limhamnsvägen i rusningstid. jag kommer sällan över vägen på mindre än 4 minuter det är fullt hela tiden o det är i dag vad händer sedan ?

Linnégatan på lördags förmiddagar eller på rusnings tid hur är det i dag ? jo fullt med bilar .dock skall erkännas at de är trevliga o snälla bilister jämfört med Malmös övriga delar

Tänk nu att 900 bilar kommer till o att 20 % är ute varje lördag o handla r

Visst jag vet att Malmö stad försöker o locka mer till de stora köp centrerna ute i Hyllie o västra hamnen . men jag tror på lokalpatriotismen o jag tro på våra fina handlare på Limhamn för jag vill se dom kvar o ge konkurrens .

180 bilar mer på redan trånga leder o gator ?

detta vet vårt kära Gatukontor om sedan länge men försvarar sig med att det var i själva som ville ha

Linnégatan så !!

Det kan kanske stämma men de det var då det var innan det bestämdes det skulle byggas fler bostäder o fler hus

Annetorps leden i dag som efter bron kom skulle kunna vara lugnt o skönt att bo vid

Knappast med 900 bilar mer lär det blir dom förut när det var dragör färjan o vår lära gatukontor vill ju att vi skal åka o handla på köpcenter i Hyllie mer än i Limhamn

tänk dig att det är år 2015

Det är slutet på sommaren strax dags för festivaler. de flesta semestrarna är slut o . Citytunneln är invigd

Det är en vacker dag o LB07 spelar sin första hemma match efter uppehållet i allsvenska ( jag vet !! önske tänkande )

Många från ytterområden vill ner o rilla o tar sina bilar , många supporters tar sin bil o kär till arenan . många är på väg hem från både semester o arbete campingen har fortfarande gäster . båt ägare är nere vid hamnen etc. ja det är full rusch!!

Alla har bilar!!

Vad o göra !!

Skal vi som vill ha det lugnt o skönt resten av vårt liv få leva med ökande trafik ökande miljö utsläpp mer tomgångs körning bilar som har svårt att anpassa hastigheten i villaområdena nere på Sibbarp eller runt rosenvång . ?

Att hela tiden på Linnégatan behöva leta efter en p plats o öka miljöutsläppen ytterligare ?

Vår kära stadsdel o trafiknämnd vill tydligen att det skall finnas bilar där o att inte begränsa biltrafiken

Detta sades på ett stadsdel möte för allmänheten för drygt ett år sedan. Men visst ok låt gå för det

Jag ser hellre ett bilfritt Linnegatan där man kan känna havsluften o tången komma från havet

där det finns gott om parkerings platser bakom Malmborgs o Willys o även på fler ställen där man kan ställa sin bil o bar a kunna promenera i centrum bilfritt ..

Jag vill hellre se fri parkering det ger visserligen mer bilar men finns det parkering till alla o det är fritt får också våra lokala handlare ett uppsving. Det ger ju ett eko i hela stan ..


Lämna en kommentar