Hem » Uncategorized » om konsten att fördriva tid i stockholm

om konsten att fördriva tid i stockholm

maj 2010
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

mitt generella mål !!

som medborgare har vi alla et gemensamt ansvar för att samhället fungerar o tillgodoser våra gemensamma behov.
Ver fkärde år välker vi de företrädare som vi tror kan sköta detta på bästa sätt utifrån gällande förutsättningar.
Det är således medborgarna som är politikernas uppdragsgivare o demokratin skapar möjligheter att hantera de uppgifter o problem som kan lösas Gemensamt.
Detta gäller på ett nationellt plan -men också på det regionala planet. Vem vet bättre än de som bor där ? hur livet i lokalsamhället skall organiseras ?
Att medborgarna själva får vara med o styra o hur gemensamma intressen tas tillvara i vår omedelbara närhet har visat sig vara både demokratiskt o effektivt .
därför är den komunala o regionla självstyret -den lokala demokratin viktigt .

Det är min målsättning som kandidat i valet att uppfylla dessa tankar o löften det går inte fort det är heller inte lätt . men så länge man har ett mål o en dröm kommer man dit

Hade tid över sedan toppkandiadt utbildningen och ville se stockholm lite ur mitt perspektiv men tänkte åka bort till centralen o lämna min väska först så jag hade tid över för annat

Nåväl visste att på centralen fams förvarinnigsboxar men att de var så moderna hade jag inegn aninig om

Att använda en sådan konstade 40 kr . tyckte de var fruktansvärt  dyrt men hade ingen lust o kånka på den i ett antal timmar så belutade att ta den kostande.

jag hade ingna pengar på mig utan jag fick leta pp en bankomat . eftersom det var söndag eftermiddag när alla skall hemm till o från o alla flyg är inställda är det ju ganska självklart att det är långa köer . det tänkte inte jag på utan stod där trogen i Kön o väntade . fick ut mina pengar i 100 lappar ..

Gick till bak till mitt skåp o upptäckte till min förvåning att den bara accepterade mynt . så det var o kånka tillbaka in i hallen igen o leta efter en som kunde växla en 100 lapp .bokandeln caffet , toaletten ingen ville se röken av mig om jag inte handlade ( eller på toa sket hos dom ) en ung ekonomi studerande på pressbyrån sa att det finns ju växlings automater .. så det var o gå tillbaka till skåpen … o se där fann ju en automat vad bra ….. tog fram 100 lappen …. men .. den växlar bara 50 lappar o 20 or …… tillbaks in till hallen igen o leta efter någon som kunde växla. Den söta ekonomistudenten i press byrån som jag fick ställa mig i lång kö för att få prata med rekomenderade mig lite goda snickers 2 för 20 vilken blivande affärskvinna något för centerpartiet …. nåväl långt om länge fick jag mina 20 or i näven o stolt begav mig till växlings aotomaten och  äntligen fick jag ut  ut mina 10 or låste skåpet o gjorde stan … då jag upptäclte till min fasa att det inte var såå himla långt kvar innan tågen skulle gå .. vad fanns att göra . jag måste äta en bit mat .ställde mig i kö för en hamburgare o förgäves letade efter en plast o sitta o äta på … hittade ingen .. funderade på om jag skulel ta med hamburgaren och äta på tåget vilket var en bra ide .. sagt o gjort det var nu en  stund kvar tills tåget skuell gå o ännu hade jag inte gjort stockholm som jag ville . men dagen var inte slut ännu .. gick till baka till mitt skåp o skulle öppna det .. men insåg till min fasa att    det var ett modernt skåp man låste o att man skulel ha en kod .. jag är trög tänkt o glömsk o missadee detta totalt  när jag stängde dörren till boxen , står  nu med ett låst skåp o utan kod o vet inte vad jag skall göra . tittade på ett annat lite större skåp där stod det ett telefon nummer man skulel ringa om man ej kunde öppna skåpet tog telefonen o ringde .. hör en underbart sexig röst som någon har snott från telia eller likande .. ”du har för lite pengar att  ringa för .. ””

nåvä det var  bara o gå till den snyga ekonomi studerande tjejen i pressbyrån igen för o be om konslut hjälp  o  köpa ett kort o ladda för den Konsulttjänsten  hade nu bytts ut mot en Dag -Otto från stockholm som gått på charmkurs. myten, mannen ..pressbyrå killen … han var underbar .efter ett bra stund i kön var det äntligen min tur o betalade enligt gällande taxa.. tyvärr så accepterade inte pressbyrån mitt kort .. o han sa på sitt charmigaste vis ”det står 37 personer efter dig så draaaaa !!!! ”

Gick då bort igen till en bankomat o stod i en svensk söndags kö som vanligt o väntade på mitt uttag . det lyckade pengar denna gången med …underbart ….

med penger i ena näven  samt hamburgare i den andra gick jag åter med friska steg mot pressbyrån o den charmige Dag Otto från Alby …troligen sosse i hela sitt liv …. köpte det jag skulle o drooog !!!

lyckades ladda min telefon efter många om o men täckning saknades i bland osv men äntlgien nu återstod nästa problem … att få tag på min väska ….

ringde numret som stod på boxen ett antal gggr emen mislsyckades totalt … då insåg hag attd et var drygt 20 minuter kvar tills tåget skulle gå och ingen väska .. då kom guds försyn över mig .. mitt kvitto låg på golvet nedan för boxarna o kunde snabbtfå ut min väska o sno mig på till tåget …

Det som skuell bli en trevlig avkoppling i stockholm slutade med söndags nöje på centralen …


Lämna en kommentar